Ассоциация Предприятий Промышленной Автоматизации Украины

Головні теми дискусій на виставці ЕІА-2016 та нові пропозиції АППАУ

Слова «Інновації» та «Експорт» будуть часто звучати на цьому тижні. Виставка EIA-2016 принесе свіжі новини від постачальників рішень та продуктів промислової автоматизації, серед яких ми напевне побачимо інноваційні речі.

Цю тему, а також можливості експорту ми будемо в рамках виставки обговорювати на семінарах АППАУ. Які ж наші очікування напередодні цих подій? Звісно – вони у кожного свої. Але спробуємо сформулювати загальний контекст – завдяки попереднім подіям він вже добре проглядається.

Аналогії з 2015 – вихід на розуміння головних чинників розвитку

В зимово-весняному діловому сезоні АППАУ позиціонує 2 події, як ключові, для гравців ринку промислових АСУ. Це лютневий форум лідерів і наступна за ним виставка EIA. Абсолютно різні по формату та цілям, обидва заходи мають спільну для нашої спільноти рису – це здатність відповідати на ринкові виклики. І якщо перша подія покликана формувати виклики – і саме устами наших лідерів, то друга – демонструвати, як ми можемо на них відповідати. Для прикладу та конкретизації – згадаємо, як це було минулого року.

У 2015 на форумі лідерів ми наочно показали 5 найважливіших ринкових викликів і 5 ключових стратегій, що їм релевантні. Водночас, EIA-2015 демонструвала наше розуміння цих викликів – зокрема, ми зосередились на кращому ROI, експлуатаційній готовності-безпеці та окремих питання експорту (сертифікація СЕ, просування). І хоча ми розуміли й бачили значні розриви (gaps) між цими та іншими викликами та пропозиціями компаній, завдання семінарів ЕІА саме в тому й полягало, щоб наочно показати ці розриви, а заодно – й кращі практики. Вперше і як кажуть – у всій красі, - як з позитивного, так і негативного боку. Далі протягом року ми тільки посилювали ці акценти на регіональному та секторальному рівнях.

Результат 2015 – в ясному усвідомленні багатьма гравцями ринку важливості окремих євро-стандартів (понад усе ми фокусували на ISA-88,95), а також в розумінні того, що без розвитку своїх організаційних здатностей, без змін в організації – рух вперед неможливий.

Головний виклик 2016 – покращення довіри

Форум лідерів 2016 поставив руба головне питання – як зміцнити, а в ряді випадків – відновити довіру. Довіру між всіма категоріями учасників ринку промислових АСУ. Про те, що вона зараз низька – сумнівів жодних. Інтегратори та вендори – не довіряють технічним директорам замовників, позаяк останні не здатні справитись з загальною корупцією, а також з «голодними іграми», що влаштовують сьогодні відділи закупівель. Інтегратори не довіряють вендорам, оскільки «правил гри» теж немає – написані корпоративні правила порушуються раз по раз майже всіма гравцями. Замовники в свою чергу не довіряють парі «інтегратори – вендори». По-перше, через брак ясних пропозицій з конкретними економічними результатами, по-друге, через пасивність та вузьке бачення проблем на стороні замовника. Навіть наші ВНЗ – кажуть про конкуренцію між ними (за студента), що зовсім не сприяє об’єднавчому руху, що АППАУ який вже рік намагається запустити в цій категорії.

Ці висновки про довіру звучать рефреном так само і в державі – останнє інтерв’ю Олександра Тимченко, СЕО ДТЕК «Дзеркалу тижня» про те саме тільки в трикутнику «суспільство – держава – бізнес».

Проводячи ці аналогії, все ж бачимо різницю – розуміння важливості довіри не є властивим більшості наших гравців ринку. Інакше їх реакція на чисельні пропозиції АППАУ щодо спільних проблем та на наші заклики до об’єднання була б іншою. А поки що більшість вендорів просто мовчить.

Теми дискусій на виставці ЕІА-2016

Отже наші семінари на ЕІА-2016 про Інновації та Експорт – чергова можливість для будь-якого учасника ринку продемонструвати своє бачення, свою позицію по цих гострих питаннях розвитку АСУ.

Гострих - оскільки з цим зараз є велика проблема. Лютневий Хакатон на АМКР  - виключно орієнтований на сучасні тренди в автоматизації, - був лакмусовим папірцем для вендорів продемонструвати свій рівень інновацій, своє розуміння сучасних трендів як Industry 4.0. На жаль, крім Siemens нікого не було, а переможці де-факто нікого з провідних світових брендів в Україні навіть не згадували. Отже, це і є реальний стан речей з інноваціями. Побачимо, як вендори відреагують на наше запрошення до панельної дискусії 19 квітня. Поки, що й на фоні гострих дебатів про 4-у промислову в ІТ-середовищі в Україні – складається повне враження, що провідні постачальники компонентів промислових АСУ просто сплять.

Про експорт також зайве просторікувати. Ми 3-ій рік підіймаємо цю тему і наголошуємо, що тільки спільна підтримка наших експортерів – інтеграторів та машинобудівників може їм хоч трохи додати сил та енергії шукати інші ринки збуту, крім РФ. Круглий стіл 12 квітня підтвердив – спільною є думка, що половина наших ОЕМ просто вимре. Свіжі дані кажуть про те, що оборот машинобудівників впав в 9 разів за останні 3 роки, а найбільш технологічна продукція загального українського експорту, це - кабелі (!), які займають аж 2,7 % нашого експорту.  Для всього світу наша держава все більше асоціюється як сировинний придаток. Тому головне питання в тому, як швидко інша половина зможе диверсифікувати географічні напрямки продажів. Час вже давно грає не на Україну й надто повільно ми розвертаємо вектор в умовах неоголошеної війни з РФ. При всьому цьому видається, що більшість наших інженерів ще й досі вважають себе та Україну досить високо конкурентними на світовому ринку високих технологій.

Нові пропозиції АППАУ для об’єднання

Цього року ми виходимо з конкретними програмами та пропозиціями

  1. В темі «Інновації» - на дискусії 19 квітня ми представимо своє бачення принципів об’єднання навколо IIoT. Запрошуємо до об’єднання в цій спільноті всіх, кому небайдужі теми ІІоТ та інших ключових елементів концепції Industry 4.0
  2. В темі «Експорт» - на дискусії 21 квітня буде детально представлена нова програма EXPOREC. Націлена перш за все на Інтеграторів та ОЕМ, ця програма цікава також вендорам – адже очевидно, що ваш оборот в Україні залежить також від того, наскільки успішні ваші клієнти – українські експортери.
  3. Розвиткові програми – на стенді АППАУ ви знайдете чимало цікавих пропозицій по навчанню та розвитку в сфері маркетингу та продажу, проектного управління, сучасних євро-стандартів в області АСУ.

Всі ці теми мають об’єднавчий характер – АППАУ відкрита для нових пропозицій та кращої співпраці з нашими членами та партнерами. Запрошуємо.

 

Комментарии: