Ассоциация Предприятий Промышленной Автоматизации Украины

Круглий стіл АППАУ «Розвиток АСУ ТП» - ситуацію завжди можна змінити на краще

Круглий стіл АППАУ «Розвиток АСУ ТП - зміна порядку денного чи його закріплення», що відбувся 16 вересня зібрав 12 зацікавлених експертів з різних організацій ринків АСУ ТП та ІТ. Ключові питання - про ринок, тенденції, та реакцію компаній на кризові явища.

Разом шукали кращі практики та шлях виходу..

Загальна картина

Негатив майже всюду один і той же - падіння по галузям спричинює замороження інвестицій в проекти ІТ та АСУ ТП. Причому в окремих секторах ІТ воно сягає більше 50% - тут попит впав ще більше, ніж в АСУ ТП, оскільки інфраструктурні проекти є вторинними  по відношенню до технологій та виробництв.

 Короткий звіт ген. директора АППАУ та головні висновки про стан економіки та вплив на подальший розвиток в АСУ ТП публіка одностайно підтримала - світле майбутнє ще не скоро і поки що потрібно готуватись до гірших часів. Важливо як це робити і куди направляти зусилля.

Тим цікавіші були думки гравців про їх реакції на ринкові зміни. 

«Саме зараз -  час для розвитку»

Тему розвитку задав Олег Шкула , ген. директор компанії «ЛІТЕР». Він відмітив декілька цікавих моментів з ІТ-ринку:

  • Об’єднання гравців - 6 великих дистрибуторів об’єднались та домовились з митницею про оптимізацію митного оподаткування на взаємовигідних умовах. Виграли дистрибутори, виграла і держава.
  • Внутрішні зміни - на прикладі своєї компанії, Олег відмітив, що «саме зараз час для розвитку. Раніше все було ніколи, а зараз зявився час на справи, які завжди відкладали за рутиною. Це питання структурних змін, оптимізації процесів, пошуку нових ніш, адаптації існуючих пропозицій до нових вимог, навчання та розвитку персоналу.»

Ігор Якшин, комерційний представник Quantum International, говорить, що інтерес до систем планування та управління логістикою підприємств залишається високим. Однак  спільною є проблема відсутності фінансування таких проектів. Крім того, компанія має справу зпрагненням, з боку замовника, отримувати не лише практичні, а і теоретичні відомості про автоматизацію в цілому. Знову ж, тут ми бачимо подібний підхід - користуючись «тайм-аутом» в реалізації проектів, Quantum International приділяє сьогодні масу часу для просвіти та розвитку своїх замовників.

Цікавим також були коментарі представників нового члена АППАУ - компанії «Нафтогазхім Сервіс». Олександр Сєрик, зам. Директора, спочатку презентував свою компанію - одну з найбільш досвідчених та підготовлених на ринку АСУ ТП нафтохімії, та яка на сьогодні обслуговує чимало заводів провідних брендів галузі. Ілля Титко, головний інженер, розповів про плани компанії, пріоритетом яких є збереження колективу в 150 кваліфікованих інженерів. Велике місце в планах відводиться і співпраці з ВУЗ-ами та місцевими коледжами. Таким чином, тема розвитку та співпраці була продовжена - дещо несподівано, як для обговорення «кризової ситуації» в галузях.

Фокус - на організаційних здатностях

Після обміну думками про поточний стан Олександр Юрчак, ген директор АППАУ, запропонував обговорити ініціативи, що можуть бути спільними для багатьох гравців  - і не тільки в АСУ ТП. Розгортаючи положення методики РАСЕ,, він запропонував сконцентруватись на потрібних змінах в організаціях - адже саме вони мають забезпечити стратегії, що більш-менш очевидні сьогодні. Як покращення експорту, чи нові пропозиції по енергоефективності. 

Учасники активно обговорювали можливі опції. Були названі речі, які вже практикують ті чи інші компанії

  1. Фокусування: сегменти-клієнти-застосування (applications). Очевидна в теорії, але не зовсім - на практиці річ, меж удосконалення якої не видно. Олег Михайлов, ген директор ООО "Фенікс Контакт", привів приклад своєї компанії та фокусування в області енергоефективності.
  2. Структурні зміни та зміни ролей всередині: в кризові часи зміна парадигм повинна відбуватись швидко та на випередження часу. Зміна позиції, нові позиції (разом з ними - ролі та функції) мають пропонуватись співробітникам. Ілля Тітко на власному прикладі розповів, як добре «переключає» мислення перехід з ролі Замовника в роль Інтегратора.
  3. Запровадження або вдосконалення Продуктового менеджменту: чимало гравців звернули увагу на те, що продуктовий менеджмент (чи менеджмент рішень - для СІ) де-факто відсутній чи слабкий в багатьох компаніях. Але саме завдяки цій функції і мають створюватись новій пропозиції (продукти та сервіси) та нові меседжи. Отже, над цим потрібно працювати.
  4. Покращення комунікацій: традиційна та вічно болюча тема для українців - багато можливостей компанії втрачають саме через недостатні комунікації.
  5. Ко-маркетинг: Олександр Юрчак нагадав про пропозиції АППАУ, як щодо програм лідогенерації (для постійних членів), так і  щодо
  6. Створення кадрового резерву: незважаючи на важкий стан, багато компаній вірить в майбутнє і піклується про молодь та кадровий резерв. Звучали приклади «ЛІТЕР», «Нафтогазхім Сервіс», «Фенікс Контакт».
  7. Просвіта ринку: можливо зараз саме потрібно подвоїти зусилля щодо просвітніх програм - у всіх гравців ринку на це є трохи більше часу. І це, вочевидь, краще, ніж весь час переживати за політику чи війну.
  8. Проведення мозкових штурмів та стратегічних сесій - як методи реалізації всього вищесказаного. Деякі компанії вже це роблять на постійній основі.

 Отже, ці опції  - тільки те, що на поверхні й що було «накидано» за 30 хв спільної дискусії. Що й говорити про більш глибокі пошуки та більш цілеспрямовані напрямки в кожному бізнесі. Це приємно, і це надихає - шляхи виходу є в будь-яких ситуаціях.  Але над  цим потрібно працювати.

АППАУ продовжуватиме серію дискусій  на своїх клубних засіданнях та круглих столах, - слідкуйте за нашими повідомленнями (підписка на розсилки - тут).

Комментарии: