10 найбільш значимих маркерів змін в 2019

2019 був черговим роком зростання для АППАУ. Ми мали 20-30% зростання майже по всім показникам. Але які були якісні зміни – адже кількість має рано чи пізно переходити в яксть. Річний звіт АППАУ фіксує 10 головних змін у виглядів маркерів змін, і деякі з них – вже навіть тренди.

  1. Формування бенчмаркингових стандартів в промисловості

Кейс-стаді по Інтерпайп зафіксував та узагальнив те, про що ми говоримо та презентуємо 2-ий рік підряд – промисловці мають мати своїх лідерів, зі своїми чіткими критеріями лідерства. Крім «Інтерпайпу» інший член АППАУ, «Метінвест-Діджитал» формує наступні 2 бенчмаркингові показники – а) в розгортанні корпоративної програми інновацій, б) в створенні корпоративної діджитал стратегії. Кілька великих холдингів в Україні вже запустили подібні програми, тому це, безумовно, тренд.

Бренд «Інтерпайп» та команда, яка рухає 4.0 – серед номінантів лідерів змін року.  

АППАУ продовжує формувати цілий набір бенчмаркингових орієнтирів – в просвіті та освіті, інноваціях, галузевому розвитку та просуванні, використанні стандартів, впливу на державний розвиток – див. про це далі.

  1. Консолідація експертів у впливі на державні політики та програми

2019 був несподіваним та, навіть, дещо драматичним в зміні відношення владного олімпу до Індустрії 4.0. Пік наших очікувань в липні, разом зі створенням нового Міністерства цифрової трансформації та Комітету ВР ЦТ завершився повним розчаруванням в жовтні. Ми побачили, що промисловість та пром. хайтек – далеко не в перших пріоритетах уряду.

Тим не менше, ця ситуація сприяла перегляду відносин та перегрупуванню сил відразу в 2-х коаліціях – Industry4Ukraine та Коаліції цифрової трансформації. Разом ми приходимо до очевидних висновків про краще єднання та посилення спільного тиску на уряд.

Відразу 3 представники Industry4Ukraine – Іван Кульчицький, Андрій Забловський та Денис Базилевич увійшли в число лідерів змін в категорії персональних номінацій.

Орг. комітет конференції Industry4Ukraine

  1. Формування іншого іміджу мульти-сервісних компаній нового типу

Мульти-сервісні (аутсоурсингові) компанії є величезним потенціалом України в Індустрії 4.0 й чимало з них вже приєднується до АППАУ. Водночас, до появи MDEM та «Прогрестех-Україна» ми фактично не бачили компанії з цих категорій які реально піклуються про розвиток українського ринку та українського замовника.

Зустріч в Миколаєві 11 вересня

Олена Жукова з МДЕМ номінується на звання Лідера змін в галузевому розвитку, а СЕО «Прогрестех Україна» Андрій Фіалковський – як Лідер напряму «Краща перспектива для молоді».

  1. Краща співпраця навколо фондів розвитку

Богдан Демчина (СЕО «Мікрол») та Андрій Сухорябов (СЕО «Синергія») разом показали приклад як залучати кошти ЕБРР під проекти енергоефективності в галузі Utility (муніципальний сектор). Хоча подібних проектів ще вкрай мало, цей приклад справді хороший для наслідування іншими членами АППАУ.

  1. Початок кластерного руху

Наші члени Інфоком Лтд, «Запорізька політехніка» разом з іншим партнером «Тріада-Зварка»  та Запорізькою ТПП стали основою створення кластеру в Запоріжжі. В листопаді 2019 до них приєднались ще 7 компаній. Таким чином, можна говорити про створення в Україні 1-го кластеру по моделі ІАМ, запропонованої АППАУ на початку року.

круглий стіл учасників кластеру ІАМ 29 листопада

  1. Початок справжньої коллаборації та залучення замовників до проектів розвитку

Залучення провідних експертів від Данон, Метінвест, Рошен, ДТЕК, Укргазвидобування, Житомирського картонного комбінату до проекту aCampus, а ряду інших промислових підприємств в проектах розбудови дорожніх карт в Харчовій та Морській галузях – є хорошим маркером змін. Насправді, багатьох замовників цікавлять важливі питання стандартизації чи діджиталізації, які підіймає АППАУ. Важливо, й разом з нашими кращими експертами від розробників та інтеграторів, знайти «ключики» до залучення, підіймати справді критичні питання та давати на них відповіді.

1-ша колаборативна команда в преокті aCampus

  1. Лідерство наших членів у просуванні Індустрії 4.0

IT-Enterprise і раніше був лідером промоції Індустрії 4.0. Trans4mation Forum виводить їх, але також всю АППАУ  на новий, вищий рівень, за якого мова йде про масове залучення українських підприємств, а також міжнародних партнерів та урядовців.

на форумі 22 листопада

Бренд компанії (вся команда), та її СЕО Олег Щербатенко отримують відзнаку в номінації року «Лідер просування Індустрії 4.0».

  1. Лідерство в інноваціях 4.0

Едуард Троценко, СЕО «Інфоком Лтд» натомість, пропонується виконавчою дирекцією як лідер інноваційного розвитку.

Компанія (всього 160 чол), продукує найбільший в Україні пакет нових продуктів та рішень й відразу по кільком сегментам ринку – від безпілотного наземного транспорту, дронів та машинного зору, – й до нових рішень в сфері електричних заправок та сонячних електростанцій.

Конференція 4.0 в гостях у Інфоком Лтд (2018 р)

Тренд полягає в тому, що саме члени АППАУ – завдяки нашому формулюванні меседжів та контексту в Лендскейпі Індустрії 4.0, постіійній увазі до теми та відповідній промоції, – беруть лідерство в русі 4.0.

  1. Зміна ролей ЗВО (Центрів 4.0)

Проект aCampus яскраво показав, що ЗВО можуть бути «системними генераторами» освітнього та просвітнього контенту. І якщо раніше цей потік генерував, головним чином, НУХТ, зараз до нього доєднались ХАІ, КПІ, а також Центр 4.0 з Одеси («Міронафт»), який й поза межами aCampus перекладав і стандарти, і чимало корисних статей по робототехніці.

Частина команди aCampus на семінарі 25 жовтня

Все-ж, лідером залишається Олександр Пупена з НУХТ – дирекція АППАУ висуває саме його в лідери змін в системі освіти та просвіти ринку.

  1. Формування мережі Агентів змін

Новий аналітичний документ «Агенти змін» систематизує маркери та тенденції вище з точки зору лідерських якостей. Документ пропонує також 5 ролей, виконання яких покращує ефективність проектів розвитку. Мова про Match & Connect, Orient & Drive, Communicate, Build Trust, а також Consult & Educate. Ці ролі важливі в рамках окремих під-систем (Продуктів, Інновацій та Політик), але тим більше важливі коли ми починаємо звязувати ці зоні в єдиній інноваційній екосистемі.

Наші лідери ясно показують, що ті, хто більше всіх вкладає в розвиток спільноти й досягає кращих результатів, – це зовсім не ті, хто віддає свою експертизу та час виключно за винагороду, чи ті, хто прагне швидко конвертувати проекти розвитку у власні переваги. Спільні риси, що об’єднують  наших 11 лідерів змін (вкл з командами окремих брендів), й роблять можливими виконання вказаних ролей, наступні

1) Проактивність: вони не чекають ніяких “команд” ні звідки – лідери самі генерують проекти та зміни, які вважають за необхідні. Й часто в цьому, вони виходять за усталені «норми» – роблять щось, що ніхто до них не робив.

2) Сталість мислення та поведінки: лідери не очікують негайної віддачі – вони розуміють, що результат може прийти пізніше, – хай і через рік, і через два. Але він прийде і це потрібно робити зараз… бо «хто крім нас?»

3) Колаборативність, але й амбіційність: всі наші лідери легко кооперуються з іншими партнерами. Більше того – вони свідомо шукають партнерів. Але це не означає відсутності амбіцій – радше навпаки, здорові амбіції часто рухають лідерів вперед і спонукають до росту ефективності їх оточення.

******

Дізнатись більше про підсумки 2019 в АППАУ та наші прогнози на 2020 – завантажуйте коротку версію річного звіту АППАУ  за цим посиланням.

Підведення всіх результатів 2019 року та обговорення нових планів на 2020 відбудеться 23 січня на Загальних зборах АППАУ – запрошуємо всіх наших членів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *