Експертна спільнота – як найбільший актив АППАУ

З 2014 року АППАУ акцентує на спільноті експертів – як найбільшій колективній цінності асоціації. Ідея форумів лідерів, клубу технічних директорів, спільноти і-Control, комітетів та груп в попередні роки – все це базується на визнанні експертного лідерства. Цим постом я хочу окреслити наші орієнтири для розвитку експертів в 2019.

Роль експертів в Індустрії 4.0

Є 3 ключові фактори, що зумовлюють зростання наших вимог та очікувань до експертів та їх лідерських якостей

  1. Зміщення Індустрії 4.0 в центр нашої моделі, як технологічної платформи автоматично збільшує попит на тих лідерів, що здатні робити просвіту – освіту ринку, а також демонструвати експертизу саме по технологіям 4.0
  2. Визнання АППАУ як кластерної організації ставить значно серйозніше питання про кураторство по напрямкам та краще використання існуючих механізмів співпраці експертів (як ТК 185 та інші – рис. 1)

    Рис.1

  3. Визнання відношень з частиною ІТ-галузі (яка управляється аутсоурсерами) – радше як конкурентних, ніж партнерських  так само загострює питання про публічність наших лідерів по напрямкам, їх компетентність та здатність залучати та впливати на різноманітних наших стейкхолдерів (вказані на рис. категорії). Цей фактор тим більш важливий, що на відміну від ІТ-галузі ми не маємо тих переваг які мають вони – потужного піару, явної підтримки уряду та парламенту, н-кількості інкубаторів та акселераторів, підтримки грантових фондів, великої регіональної структури – мережі кластерів. В області Індустрії 4.0 АППАУ тільки починає все це створювати, але наше запізнення складає щонайменше 3 роки.

Разом з тим, ми свідомі тих об’єктивних перешкод, на які вказує останній звіт АППАУ за 2018 рік

  • чимало робіт, що пропонує АППАУ (як ТК 185) – повністю базуються на волонтерській роботі
  • навіть при всьому бажанні працювати та публічно «світитись» в експертів існує реальний дефіцит часу, який зростає до повної відмови співпрацювати, коли йде ріст власних проектів.

Напрямки зростання експертного впливу в 2019

Щоб вирішити вказані проблеми, ми бачимо 3 напрями дій – 1) заохочувати експертів, стимулювати їх до публічного представлення, а також проактивного захисту-лобіювання своїх інтересів, 2) розширювати коло та «лавку запасних» експертного середовища – перш за все, включаючи Центри 4.0, а також виокремлюючи консалтингову спільноту policy-makers, 3) спільно дистанціюватись та позиціонуватись як топ-лідери думок через якісну аналітику.

Відповідно, головні напрямки росту та розвитку зображені на рис.2

Рис.2

 

Більше деталей по цим напрямкам

  1. Широкий піар та маркетинг

Інтервью з експертами, вияснення їх точки зору з подальшою трансляцією в мас-медіа вже розпочалось на ресурсах АППАУ. Й приємно бачити, що це знаходить широкий відгук в нашої аудиторій – наприклад це інтерв’ю з Артуром Коробовим з «Фенікс Контакт Україна» мало кілька десятків репостів в соц мережах й кілька сотень переглядів з 2 тижні.  Завдання нового онлайн піару АППАУ (тільки створюється) в тому, як точку зору експертів поширювати на тисячі й десятки тисяч з нашої цільової аудиторі. Для цього ми спланували виконання наступних дій

  • Визначення «каталогу експертів» – з визначенням зон компетенцій, регаліями, відповідними фото тощо. Робота вже триває.
  • Пошук та облік контенту який вже створений експертами – наприклад, чимало гарних статей ведуть експерти IT-Enterprise на блогах мас-медійних видань.
  • Створення каталогів АППАУ та руху 4.0, з наступними їх комунікаціями є ще одним важливим напрямком дій
  • Окремим напрямом йде співпраця з потужними командами піару великих замовників як Interpipe та «Метінвест-діджитал» – тут плануються свої дії, щодо висвітлення точки зору експертів.
  • й насамкінець, потужною демонстрацією експертизи залишаються кейс-стаді – персоніфіковані до рівня точки зору окремих експертів, вони залишаються найбільш затребуваним контентом на ринку
  1. Публічні ток-шоу – позиціонування експертів та лобіювання наших інтересів

АППАУ роками боролась з традиціями product-push (реклами своїх продуктів) й останніми роками ми мали значний прогрес. Залучення до публічних панельних дискусій таких експертів як Максим Романов, Володимир Михайлов, Володимир Патрахін, Олександр Пупена, Ярослав Недашківський, Євген Лохматов (і багатьох інших) – є тільки початком позиціонування експертів як лідерів думок. Саме такі експерти можуть достойно представляти найвищий рівень знань та експертизи в своїх предметних областях діяльності, й таким чином визначати орієнтири та напрямки руху для всього ринку.

В 2019 АППАУ буде посилювати це позиціонування наступними ініціативами

  • Створення клубу «Discovery 4.0», який має об’єднати експертів технологічного та продуктового рівня і який буде проходити щомісячно на базі HUB 4.0. Це формат 2-3 годинних зустрічей по кожному з технологічних сегментів 4.0, де будуть виступати наші експерти, а також інші представники руху 4.0 з обов’язковими публічними дебатами щодо технологічний тенденцій, й позицій українських інноваторів в світі.
  • Створення окремої спільноти експертів стратегічного рівня по розвитку стратегій в Індустрії 4.0 – серія круглих столів «Strategist 4.0» (також на базі HUB 4.0). Вони призначені для швидшого узгодження стратегічних положень, що вже сформульовані в Стратегії 4.0 між всіма стейкхолдерами. Ми почнемо 20 лютого з узгоджень щодо моделі інноваційних екосистем промислових хайтек. Ця спільнота – менш технічна, але не менш важлива з точки зору впливу АППАУ як policy-maker державного рівня. В неї вже входять відомі консультанти та публічні діячі як Іван Кульчицький, Юрій Нікітін, Єгор Чернев, Володимир Матюшко, Володимир Ночвай та інші. Ця група веде комунікації з іншими супер-важливими для нас стейкхолдерами як Уряд, Парламент, НАНУ, донори, інші аналітичні агентства тощо.
  • Окремі публічні дебати, де активно приймає участь ця група, а також автор цих рядків йдуть через High Tech Office Ukraine на урядовому рівні.

 

  1. Подальший розвиток – просування Центрів 4.0

Центри 4.0 є найбільшим поточним резервом АППАУ щодо експертного пулу, й найбільшим потенціалом наукової та технічної експертизи на майбутнє. Останні зустрічі в КПІ тільки підтверджують, що якщо мова йде за представлення глибокої експертизи в будь-якій з областей 4.0 ми можемо її знайти в цих Центрах. Проблема тільки в тому, щоб добре «фільтрувати» це представлення. Як ми говорили, ще дуже багато матеріалів професорів написані для інших професорів, й тому не підходять для вимог ринку. Потрібно спрощувати, давати більше практичних аспектів, й звісно – українською чи хоча б російською. Так як це вже давно робить НУХТ – єдиний ВНЗ серед 2-х десятків в АППАУ, хто вивів просвітній контент на системний, регулярний рівень.

Крім зростання загальної активності та кількості Центрів 4.0, що нового в 2019 ми запропонуємо експертам з ВНЗ –

  • Взяти на себе лідерство у визначенні та оцінках регіональних та галузевих лендскейпів 4.0 й звісно – відпозиціонувати там самих себе. Як відомо, в 1-ій версії лендскейпу було аж 2 представники ВНЗ (серед 50 інноваторів), але й до них були питання. В 2019 це завдання стоїть перед всіма Центрами – як головних координаторів цієї роботи. Цим самим Центри 4.0 реально наблизяться до виконання своєї ролі як нетворкингового хабу в своїх середовищах.
  • Від лендскейпу – один крок до залучення інноваторів в нові конкурси. Ми плануємо розширення своєї участі в існуючих інкубаторах – конкурсах, а також проведення власних конкурсів та awards. Зараз на узгодженні вже декілька таких конкурсів.
  • Рішення про посилення системного, просвітнього контенту також виходить на новий рівень – це ставиться для всіх ВНЗ як умова перебування в АППАУ (або ж йде оплата).

 

  1. Якісна, системна аналітика

В 2019 АППАУ продовжить випуск аналітичних звітів – ті з них, які пересипані коментарями чи згадками про наших експертів також є інструментами їх просування та позиціонування.

Новим в 2019 стане випуск Дорожніх карт цифрової трансформації. Перший такий документ вже напрацьовується в експертній групі з 5 фахівців по «Укрзалізниці». Ми також хочемо випустити такі документи по Металургії та Харчовій промисловості.

 

Ріст лідерських навичок

Безумовно, реалізація цих планів потребує покращення лідерських навичок самих наших членів.

  1. Критичне мислення – недостатність аналітичних та стратегічних інсайтів «де ми по відношенню до світу» вже видно в інтерв’ю що йдуть на сайті АППАУ. Експертам потрібно більш критично та уважно визначати наші позиції – саме від цього йде подальше виставлення пріоритетів розвитку.
  2. Комунікації та зворотній зв’язок – це найбільша проблема технічних експертів всюди в Україні й не тільки. Більшість експертів залишаються закритими в своєму вузькому середовищі, замість того щоб широко комунікувати про свої думки та позиції широкому кругу потенційних та існуючих партнерів та клієнтів. Найпростіший приклад, – наявність таких постів чи матеріалів на ресурсах АППАУ, включно з соц. мережами, – як для 30+ експертів що ми маємо, їх надто мало.
  3. Єдність, відповідальність та послідовність у виконанні – чимало речей, вже визначених в робочих групах чи комітетах АППАУ не виконуються, – бракує не тільки координаторів, але також персональної відповідальності та послідовності у виконанні намічених планів.

Звісно, можна наводити ще інші скіли, але думаю, що якщо кожен експерт візьме собі на олівець хоча б ці 3 речі – ми зможемо значно покращити синергію та спільну ефективність в цьому році.

Все що наразі потрібно від наших експертів – готовність до співпраці, доступність по часу, але також проактивність –  ваші думки, зустрічні ініціативи, контент дуже вітаються.

Графік ключових подій вже готовий й буде представлений в наступних комунікаціях.

Юрчак Олександр

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *