Поїздка в Інноваційний центр Rittal – як різдвяна казка 4.0

В передріздвяні – новорічні дні нас охоплюють особливі відчуття – вони теплі, радісні, сповнені сподівань та мрій. В такі дні хочеться вірити в казку. А інноваторам 4.0 – тим більше. В грудні компанія «Ріттал-Україна» подарувала таку казку багатьом своїм партнерам та замовникам, організувавши відвідування заводу та нового Інноваційного центру в Німеччині. Але чому я кажу про казку?

4.0 – як дигіталізація продуктів та бізнес-моделей

Ореол 4.0 вже збудований IT-брендами та журналістами, як щось таке що виключно належить IT-розробникам. В Україні ми добре бачимо, що навіть інтегратори АСУ ТП губляться в цих тенденціях – адже вихід на новий рівень інтеграції з ІТ, освоєння зовсім нових технологій як VR/AR, IoT чи 3D потребує знань, яких в них ще немає. Але що тоді можна говорити про виробника шаф та корпусів? Або ще розширюючи це поняття, – чи може будь-який виробник металовиробів (або будь-яких інших промислових товарів) застосовувати технології 4.0 для того, щоб дигіталізувати свою модель та свої продукти? Так як це робить, наприклад, вже автомобільна промисловість, де і виробництво, і самі продукти (автомобілі), і модель бізнесу стають дигітальними?
Повертаючись до шаф – електрообладнання, автоматики, комутаційного та ІТ обладнання – що можна тут дигіталізувати? Крім самого проектування, де здавна вже використовуються САПР? Виявляється, можна все. Від першої операції до кінцевої (end-to-end) – весь ланцюжок доданої цінності по створенню готової шафи може бути дигіталізований. Це і є стратегічний підхід компанії Rittal.

5 ключових ідей в реалізації 4.0 у виробництві шаф

Концепція дигіталізації всіх виробничих процесів з виготовлення шаф виглядає наскільки просто, – настільки ж елегантно та потужно з точки зору використання всіх нових ідей та ключових факторів успіху в 4.0.

Ідея бізнесу №1 – в епоху економіки, базованої на даних, – дані є інтегральною основою будь-якого продукту чи процесу. Отже, й процес виробництва шаф має бути 100% дигітальним, тобто, базованим на управлінні даними. І якщо ми сприймаємо цю ідею – ми починаємо готуватись. Rittal запустив власні інноваційні процеси в цьому напрямку ще в далекому 1986 р, коли власник компанії придбав частку компанії Eplan. Це був початок епохи 3.0. А сьогодні кожен 10-ий співробітник-так чи інакше пов’язаний з розробкою чи впровадженням нового програмного забезпечення.

Ідея №2 – дані мають бути інтегровані в єдину модель – таким чином, ми виходимо на поняття віртуального прототипу шафи – або цифрового двійника. На відміну від попередніх підходів, де кількість даних, що є в САПР були обмежені використанням на етапі проектування, зараз ми говоримо про значно більшу кількість даних, що придатні для використання на всіх етапах операцій. Наприклад, – для маркування проводів чи контролю операцій по монтажу.

Rittal

 

Головний фреймворк концепції 4.0 в Rittal. Є 3 ключові напрямки змін: 1) Повна автоматизація виробничого циклу, 2) Впровадження цифрових інструментів по 3-м складовим в проектуванні, 3) при цьому на Системному рівні Rittal використовує свою власну експертизу та досвід для покращення рішень в області виготовлення корпусів, електророзподільних рішень, контролю клімату та ІТ-інфраструктури.

Ідея №3дигіталізація та автоматизація кожного етапу виробництва індивідуальних розподільчих шаф, навіть коли перед цим вони були 100% ручні. У виконанні Rittal мова йде про автоматичні центри обробки на кожній операції – перфорації, різки, маркування проводів, збирання термінальних блоків, кінцевого монтажу і т.д. – аж до контролю якості. Вищенаведена автоматизація стосується горизонтальної інтеграції. Але Rittal говорить також про вертикальну інтеграцію – дані з віртуального прототипу йдуть в ERP, наприклад для того щоб автоматизувати процеси логістики на замовлення комплектуючих, підтримки складів тощо.

Ідея №4 – якщо вам не вистачає власних потужностей чи компетенцій, – ви їх купуєте. Засновник Rittal Фридхельм Лоо є також засновником холдингу Friedhelm Loh Group. В який ще входять:

  • Eplan – світовий лідер на ринку САПР для проектування електрообладнання та автоматики.
  • Cideon – провідний гравець на ринку по впровадженню та оптимізації технологічних процесів, підвищенню продуктивності виробничих процесів по складанню шаф та вартості бізнесу.
  • LKH та Stahlo – виробники металлу та пластмаси – головних компонентів для виробництва шаф та корпусів.

Таким чином, портфель ключових компетенцій та ресурсів знаходиться в одних руках. Історична глибоке партнерство Eplan та Cideon з SAP та Autodesk забезпечують і сьогодні безперервний розвиток по інтеграції з системами ERP та PLM.

Ідея (й урок) №5безперервний розвиток та інновації. 70-ий річний власник компанії Фрідхельм Лоо може дати фору молодим з точки зору генерації нових ідей та постійного фокусу на інноваціях. І це може бути уроком для багатьох з нас: інновації – це більше про стан душі та спосіб мислення, а не про вік. І вони (інновації) – є в кожній області діяльності.
Від ідей до реалізації – шлях не простий і не близький. Але Rittal успішно пройшов його і сьогодні є одним з кращих прикладів в Індустрії 4. 0 – у своїй сфері діяльності. І це хороший урок та приклад для будь-якого виробника – в 4.0 мова зовсім не про те, щоб купувати чиїсь ще більш сучасні та ще більш потужні ІТ-рішення. Мова про те, як ви дигіталізуєте власні ланцюжки цінності, змінюєте бізнес-моделі та робите власні продукти розумними. А те, що й виробництво, й самі шафи Rittal є smart – не викликає сумнівів.

Людський фактор – завжди з нами

Ідеї 4.0 неможливо робити близькими та доступними без людей. Співробітники «Ріттал-Україна» Сергій Гомонюк, Олексій Качуровський, Ігор Максюта та інші – супроводжували групу з 30 чоловік та забезпечили відмінний сервіс (вкл. з перекладом), чудовий настрій та приємне спілкування.

Rittal

Спілкування з учасниками групи доводить про їх прихильність до цінностей компанії. Володимир Хижняк з «Сінепс-Інвест» говорить, що продуктивність праці інженерів та монтажників на базі системних рішень Rittal є значно вищою в порівняння з іншими конкурентами. А Олександр Іванець з Єристовського ГЗК каже, що якість шаф є вагомим чинником для експлуатації в складних умовах гірничої галузі – «Краще купити відразу якісне, ніж через рік перефарбовувати, чи взагалі викидати». Останнє стосується, перш за все, українських виробників.
Ці свідчення не що інше, як підтвердження того, що слоган компанії «Rittal – The System. Faster– Better – Everywhere» – й справді втілений в життя. Якість, продуктивність та системні рішення – є головними конкурентними перевагами компанії. Я був навіть дещо здивований, але прихильність українців до якісної продукції не викликає жодних сумнівів і це яскраво проявилось в цій поїздці. Й що може бути більш красномовне за підтвердження самих замовників.
На різдво Rittal дарує нам всім казку 4.0 – про кращий світ, де цифрові інновації перемагають всюди – навіть там, де раніше й не можна було собі уявити. Але де завжди залишається місце для людей.

Юрчак Олександр, АППАУ

Подібні публікації:
Огляд всієї концепції на сайті Rittal
Як Eplan разом з Cideon змінюють світ електротехніки та мехатроніки
Гарний огляд історії компанії на Україна-Електро

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *