Професійна спільнота – як фактор №1 для прискорення розвитку

В 2017 АППАУ виросла як кількісно, так і якісно. До нас приєднались 12 нових членів, відповідно зріс бюджет, було багато різних активностей. Але набагато більш значущим є реалізація нових ініціатив і що дали новий якісний ріст та розвиток нашої спільноти.

Раніше ми вже описували програму #ДієвеПартнерство, – сьогодні зупинимось на найцікавишіх прикладах, які показують силу професійної спільноти та її вплив на розвиток ринку.

Фреймворк АППАУ «Сильна спільнота – Швидкий розвиток ринку»

Рисунок, що нижче – ми показуємо від початку створення Асоціації, тобто з 2012 року. Ідея створення та консолідації сильної професійної спільноти, що веде до кращого розвитку ринку є найголовнішою в нашій візії та стратегії. Проходження всього шляху в 5 етапів – і постійними ітераційними циклами, – має наслідком постійний та прискорений ріст та розвиток. Адже неможливо говорити про попит на промислові АСУ – ІТ, якщо замовник неосвічений, не знає сучасних тенденцій та стандартів, не має власного бачення та стратегії розвитку. А інтегратор чи вендор – не може йому показати економічні результати впровадження.
І все починається саме з потужної спільноти. Якщо на початку нашого шляху в 2012 ця ідея виглядала дещо абстрактно й теоретично, то сьогодні весь шлях з 5 елементів набуває все більш конкретних та практичних обрисів.

Нижче ми подаємо перелік 10 прикладів, де наші члени та партнери АППАУ в 2017 демонстрували сильний вплив на розвиток всього ринку. Мова про впливи стратегічного характеру. І навіть, якщо зараз це в ряді випадків тільки паростки, вже в наступному році весь ринок буде пожинати плоди й бачити ще більш яскраві результати.

1. ТК 185 – встановлення професійних стандартів

АППАУ майже 2 роки йшла до створення Технічного комітету «Промислова автоматизація». І нарешті в липні цього року він почав працювати. 5 стандартів виводяться сьогодні на рівень ДСТУ, створені перші «Базові положення з кібер-безпеки АСУ ТП» , що є найбільш нагальними для потреб сотень підприємств по всім галузям промисловості, енергетики та інфраструктурних об’єктів. В склад ТК 185 ввійшли провідні експерти та керівники близько 15 організацій зі всіх категорій учасників ринку.

ТК 1185

2. Hannover 2017 – синхронізація зі світовими трендами 4.0

Відвідання світових виставок – обов’язкова умова для розуміння власного становища та наступного прискорення по розвитку. Завдяки співпраці з компаніями Rittal та IT-Enterpise, які фінансово сприяли відвіданню HM-2017, була виконана велика просвітницька та аналітична робота по висвітленню європейських підходів в 4.0.

Hannover Messe 2017

Це публікації про великих брендів та їх експозиції, про головні тренди, про окремі експозиції наших членів, і зрештою – про стан українських хайтек в порівнянні з Європою. Окремо були спільні семінари та вебінари на цю тему. Ми фокусували на меседжах, що Європа та світ стрімко йдуть вперед – отже й українським розробникам та підприємствам потрібно значно нарощувати темпи змін.

3. Конкурс 4.0 – формування першої карти технологічних інноваторів 4.0

Якщо в Гановері демонструвались 500 use cases, то логічно виникає питання – а скільки їх є в Україні? Конкурс по кращим кейсам 4.0, що був проведений CIS Events Group в вересні у співпраці з АППАУ виявив 34 практичні кейси в реалізаціях 4.0 та ІоТ. З них журі відібрало 5 переможців.

награждение IT Enterprise

Паралельно ми провели аналітичну роботу по формуванню 1-ої версії «ландшафту 4.0». До цих робіт були залучені десятки спеціалістів та експертів різних фірм. Таким чином, весь ринок отримав ясне уявлення про наших кращих інноваторів в промислових хайтек, про їх рівень, про наші спільні здобутки, але також – зони  росту. Все разом є основою для подальшого прискорення в розвитку нових технологій 4.0.

ланшафт 4.0

4. TATU / бенчмаркинг ВНЗ – нова модель ВНЗ

У 2017 році спільнота ВНЗ зробила серйозні кроки до зміни ринкової моделі свого функціонування. Потужним стимулом до змін та розвитку для 5 українських вишів став проект TATU. Він запустив 5 нових навчальних центрів, оснащених кращим європейським обладнанням, кваліфікованими викладачами та відповідними методиками. Інша важлива подія – формування 1-ї бенчмаркингової моделі «ВНЗ – як центр освіти та розробок», що була зроблена в Одесі в червні. Разом, ці події дають поштовх та ясне розуміння потрібних змін всім тим ВНЗ, хто реально хоче змінюватись.

TATU

5. Залучення фінансування H2020 та інших

Низький рівень інноваційних розробок, деградації культури розробок в промислових хай-тек часто має як головну причину низький рівень їх фінансування. У 2017 спільнота АППАУ зробила декілька важливих кроків до змін цієї ситуації – ми виграли 2 власні мікрогранти на загальну суму в 15 тис євро. Ми залучили кращих експертів в програмах Horizon 2020. І ми сформували пул проектів в цих програмах, до яких в кінці року почали активне залучення наших членів. Мета на 2018 : виграти 3-5 проектів для наших учасників і на значно більші суми.

Horozon-2020

6. Позиціювання членів АППАУ як лідерів руху 4.0

В інформаційному шумі про 4.0 дуже важливо відділяти зерна від плевел. Разом ми впорались з цим завданням, чітко позиціонуючи промислових лідерів – світових брендів, – а також наших кращих розробників в Україні – відповідно критеріям 4.0. Рішення компаній GE/Predix («Індасофт-Україна») та IT-Enterprise в 2017, раніше – Kaeser Kompressoren – стали своєрідними бенчмаркинговими показниками – рівнем – для всього ринку.

Патрахин - Михайлов

7. Berlin – розгортання експортної складової

В 2017 відбулись також 2 великі події в напрямку розгортання експортної діяльності. В лютому семінар з Індійським посольством був корисний не тільки для розуміння шляхів виходу на індійський ринок. Він також дуже добре показав фактори коштом чого та як індійська економіка розвивається як одна з найбільш динамічних у світі.

зустріч з Індійским посольством
А в липні ми вже представляли наших кращих представників – інноваторів на Берлінському семінарі «Made in Ukraine 4.0». Це семінар був також дуже корисний в плані нашої готовності представляти сучасні рішення на європейському ринку, а також для налаштування наших маркетингових кампаній на майбутнє.
Семінар в Німеччині

8. Співпраця з галузевими лідерами – залучення до питань довгострокового розвитку ринку

В 2017 році до нашої спільноти вендорів та інтеграторів почали активніше приєднуватись великі промислові бренди. Участь Метінвест, УкрТрансНафти та УкрГазВидобування в ТК 185, активна підтримка Interpipe 1-ої промислової конференції по 4.0 та наша підтримка їхнього TechFest, обміни з Укроборонпром та Corum Group. Все разом це значно сприяло зміні дискурсу та переведення діалогу з замовниками з виключно поточних проектів – на важливі питання розвитку ринку.
семинар на Интерпайп

9. Співпраця з іншими професійними спільнотами

В 2017 році розвивалась наша співпраця з іншими спільнотами – як Greencubator, клуб B2B Ukraine, GIZ, НАНУ та інші. В кожній з них є питання дотичні до АППАУ та інтересів наших членів. Й разом – це формує велику партнерську мережу, що має на меті ті самі цілі розвитку нашого ринку.

конференция Контент-маркетинг 2017

10. Консолідація лоббі промислових хайтек на вищому рівні

Інший напрямок співпраці – в полі законодавства та державотворення. Ми активно взаємодіяли з Hi tech office Ukraine у допрацюванні Digital Agenda Ukraine (наша частина – Індустрія 4.0), брали участь в стратегічній сесії по розвитку інновацій, що організовував МЕРТ. Також з МЕРТ було декілька обмінів по експортній стратегії України. Контакти з форумом КМЕФ, депутатськими групами, медіа-хабом 4.0, клубом «Коло» та іншими партнерами – сприяли консолідації різних стейкхолдерів в їх розумінні та об’єднанні навколо викликів промислового розвитку України.

Які ж головні результати цих дій по демонстрації сили професійної спільноти? Те, що видно на поверхні сьогодні –

  1. АППАУ все більше позиціюється, як одна з найбільш прогресивних спільнот на хайтек ринках України. Подібні епітети звучать часто й ми їх адресуємо, перш за все, нашим членам. Асоціація задіяна в ряді ініціатив національного масштабу, окремі – ми самі формуємо й разом ми здатні формувати спільний порядок денний нашого розвитку в промислових хайтек сегментах.
  2. Якщо «популізм – це зло» й боротьба з ним триває на всіх рівнях, то на своєму рівні ми почали реально формувати професійні стандарти – від узгодження з міжнародними технічними стандартами, просування інновацій й до перегляду комерційних політик та відносин з замовниками щодо пріоритетів якості (а не ціни). Ключову роль в цьому відіграють наші технічні експерти та директори.
  3. В умовах тотального дефіциту бюджетів та ресурсів, найбільш приваблива «точка росту» знаходиться розкритті ще не реалізованого потенціалу всієї екосистеми. Залучення ВНЗ та НАНУ до вирішення реальних ринкових проблем, краща співпраця великих інтеграторів з ІТ-стартапами, залучення великих замовників до середньострокових завдань розвитку і т.п. – в сумі це дає нові можливості росту кожному з учасників екосистеми. І у 2017 програма #ДієвеПартнерство дала позитивні результати всім учасникам, хто був в неї залучений.

Велика подяка за цей внесок всім нашим членам. Виконавча дирекція АППАУ постійно відчувала підтримку багатьох з вас як на рівні менеджменту, так і окремих наших активістів. Відповідно, наше «коло розвитку» починає реально працювати та давати видимі результати.
У 2018 ми входимо з гарними доробками, впевненістю в своїх можливостях та ще кращою мотивацією до співпраці. Побажаємо собі, щоб наступний рік був ще більш плідний на результати, щоб ми разом й далі нарощували наш вплив, а також отримували радість та задоволення від співпраці.

Юрчак О.В., Ген. директор АППАУ

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *