Skip links

Пропозиція проекту Ганновера для членів АППАУ

Отже, гановерський проект стартував. 11 вибраних фірм будуть представляти рух 4.0 на Національному стенді й промотуватись спільними зусиллями партнерів (АППАУ та Export Promotion Office) за кошти USAID впродовж 4 місяців, як мінімум. А як щодо інших членів АППАУ та наших близьких партнерів? Чи отримають вони якісь переваги від цього проекту? Які і що потрібно від учасників спільноти, щоб ними скористатись?

Ця публікація відповідає на подібні запитання.

Проект та його можливості для всіх учасників ринку

Проект «Hannover Messe – як каталізатор розвитку промислових хайтек» ставить метою загальне прискорення розвитку українських промислових хайтек секторів в напрямах експорту та інтернаціоналізації. «Каталізатор… (всіх) промислових хайтек» – означає, що мова не тільки про 11 компаній. Промо-кампанія навколо Ганновера має зачепити та стимулювати різні категорії учасників ринку, десятки, а можливо – сотні українських хайтек компаній, і не тільки з секторів промислової автоматизації та ІТ. В першу чергу, проект має вплинути на найближчі до наших інноваторів 4.0 категорії – як проектувальників, «зелених» виробників, приладо- та машинобудівників, освітян та науковців. Кампанія також має формувати в ЄС та світі інший імідж України – як високотехнологічної держави, і не тільки в сфері ІТ, але й промисловості.

Для досягнення цих цілей проект передбачає

  1. Створення окремого англомовного сайту й розгорнутого каталогу, через які буде йти головна промоція інноваторів 4.0. Каталог, точніше – аналітичний огляд, формується на основі перекладу Landscape Industry 4.0 in Ukraine (хто не знайомий – укр. версія, тут).

Можливості для учасників ринку: кожен з інноваторів 4.0 може попасти на ці ресурси. Пропозиція щодо включення в англомовний каталог та на сайт була  надана на сайті 4.0 ще в грудні 2019 – див. тут. Всього 7 компаній нею скористались на початок березня.

  1. Проведення дослідження по 9 промисловим секторам, з відповідним формуванням ключових повідомлень в окремій брошурі до Hannover Messe. Крім сектору Індустрії 4.0, як в свою чергу базується на Landscape Industry0 in Ukraine, сюди ввійдуть
    1. Огляд IT та AgriTech – які стоять найближче до Індустрії 4.0. В ІТ нам дуже цікаві «витоки» (підходи до розвитку екосистем) та кращі практики в експорті та інтернаціоналізації. Це важливо для всіх промислових секторів, які багато в чому відстають від ІТ.
    2. Green & CleanTech, а також Advanced materials – наступні за рівнем «близькості» до Індустрії 4.0.
    3. Традиційні (legacy) галузі, перелік яких включає – Машинобудування, Комплексний інжиніринг, проектування та будівництво промислових об’єктів «під ключ», Аерокосмічну галузь, Енергетичне машинобудування та інжиніринг, Приладобудування.

Це дослідження перебуває на особливому контролі Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства, оскільки саме з нього мають слідувати аргументи та ключові повідомлення, необхідні для комунікацій на зовнішніх ринках.

Можливості для учасників ринку: група аналітиків буде визначати кращі підприємства по кожному з 9 секторів. Відповідно, це шанс для цих підприємств здобути новий канал промоції для експорту. Це також дає можливість підняти актуальні питання експорту та інтернаціоналізації в рамках внутрішніх дискусій, яких буде чимало.  

  1. 2 промо-кампанії
    1. Внутрішня – яка має покривати внутрішніх стейкхолдерів, наростити обізнаність про рух 4.0, наших інноваторів й сформувати імідж перед зовнішніми стейкхолдерами, присутніми в Україні (посольства, міжнародні агенції розвитку тощо).
    2. Зовнішня – орієнтована на ринки та цільові аудиторії в Німеччині та ЄС.

Дуже важливою метою обох кампаній є формуванні мережі «агентів впливу» – прихильників українського розвитку та інтернаціоналізації. До цього кола належать і представники чисельної діаспори в ЄС. Вони будуть особливо заохочуватись до контактів в рамках Hannover Messe та поза ними.

Можливості для учасників ринку: хоча ці кампанії фокусують на 11 інноваторах в першу чергу, вони є відкритими для всіх. Очевидно, ми будемо мати велику залежність від якісного, професійного контенту. Це дає особливі шанси тим компаніям, в кого цей контент є. Також важлива проактивність. Наприклад, львівський Intramotion не є учасником стенду, але вже попав в мій огляд, завдяки свої активності в регіональному розвитку.

  1. В рамках самої виставки відбудуться чимало важливих та корисних подій

Ось тільки 3 вже сплановані заходи, насправді їх буде більше

  1. Обміни та відвідання Національного, українського стенду (їх буде два – в павільйонах 7 та 17).
  2. Німецько-українська конференція 14 липня.
  3. Світовий промисловий саміт – https://www.gmisummit.com/

Можливості для учасників ринку: в цих обмінах буде багато дотичних, корисних тем. На стенді –  від того, що корисного та цікавого на виставці, й до обмінів інформацією з нашими учасниками стенду. Конференція 21.04 матиме ряд можливостей для налагодження контактів з зарубіжними партнерами. А форум 20-22.04 є дуже цікавою подією для всіх наших policymakers, й для тих хто хоче зрозуміти як функціонує глобальна світова промисловість.

  1. Тренінги та консультації учасників Hannover Messe .
    1. Тренінг по маркетингу в березні
    2. Тренінг по продажам – в квітні
    3. Консультації (березень – травень) – від нашого ключового провайдера консалтингових послуг CodEUrope Consulting.

Можливості для учасників ринку: тут можливості долучення дуже обмежені, але якщо на тренінгах будуть вільні місця, ми надамо їх кільком членам АППАУ. Натомість, всі головні інсайти та матеріали будуть доступні і для інших учасників спільноти. Також ви можете розраховувати на долучення до проектів, які вже розпочались разом з CodEUrope Consulting – як остання зустріч в Барселоні по Mobility 4.0, в якій прийняли участь 3 наші члени – «Інфоком», ХАІ та «Залізничавтоматика».

  1. Пост комунікації та аналітика після виставки

Хто слідкує за нашими міжнародними активностями, знає, що будь-яка значна подія супроводжується цілим потоком аналітичної та оглядової інформації. Звісно цього разу буде те саме, але в значно більших масштабах

  1. Регулярні пости та огляди про новинки Ганновера
  2. Аналітика навколо ключових тенденції Індустрії 4.0
  3. Кілька заходів після Ганновера, головним з яких буде фінальна конференція проекту в червні.

Можливості для учасників ринку: слідування цим активностям безумовно додасть власного розуміння marketcompetitor & technology intelligence.

Your takeaways – ваші напрями дій

Перш за все потрібно розуміти, що виконавча дирекція не тільки закликає, але й потребує вашої активної участі. Справа в тому, що ці додаткові та великі обсяги робіт, що плануються з боку виконавчої виконавчої дирекції в наступні 3 місяці оплачуються не донором, а з бюджету АППАУ. Новий веб- сайт, каталог, велику частину аналітики та промоції, координацію підрядників, формування експортної стратегії Індустрії 4.0, друк чисельних брошур тощо – і на які буде зав’язаний весь ресурс нашої виконавчої дирекції, – виконується коштом АППАУ. Тобто, за рахунок нашого бюджету! Розподіл внесків як 60 на 40 є типовою умовою більшості грантових проектів, так вийшло і тут.

Тому зараз ми є дуже залежні – а) від регулярної сплати членських внесків існуючих членів, б) від поповнення асоціації новими членами та їх внесками. Також – додаткових внесків під окремі послуги чи активності. Варто при цьому врахувати, що наша активність в наступні 3 місяці не буде обмежуватись Ганновером – ми виконуємо всі інші функції та заходи, які сплановані на 2020. В березні наприклад, ми маємо 5 важливих регіональних заходів – в Одесі, Харкові, Херсоні, Києві та Миколаєві. Кластерний, регіональний розвиток – є спільним та головним на всіх них.

З іншого боку, ця ситуація має надавати конкретні переваги та можливості зростання саме для учасників нашої асоціації.[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””] Раз ви оплачуєте діяльність виконавчої дирекції, то ви і маєте першочергове право на користування всіма перевагами нових проектів.[/perfectpullquote]

В даному випадку цього проекту, переваги  є для кожної категорії учасників.

  1. Наші члени експортери – розробники, інтегратори, машинобудівники, хто є інноваторами Індустрії 4.0 чи прагне цього – мають найкращі можливості бути залученими до всіх вищевказаних активностей проекту. Обмеження є тільки по тренінгах. Тут важлива, перш за все, ваша проактивність – наша виконавча дирекція має добре знати ті фірми, кому важливий цей проект. Далі ми зможемо узгоджувати ваше залучення.
  2. Міжнародні вендори – особливо ті, які будуть на Hannover Messe – мають можливості залучення українських делегацій на свої стенди. Зараз така домовленість вже досягнута з «Ріттал – Україна».
  3. ЗВО, особливо Центри 4.0 – мають можливість вперше сформувати свою власну, спільну пропозицію для міжнародних партнерів. Для цього Центри 4.0 мають об’єднатись й виробити хоча б 1 листок (leaflet), який відображає цю пропозицію. Також є необмежені можливості в оналайн, на новому сайті.
  4. Великі кінцеві замовники, які прагнуть розширити свій міжнародний, «цифровий» досвід, так само можуть інтегруватись в заходи проекту. Наприклад, ІНТЕРПАЙП вже інтегрований в обміни україно-німецької конференції 21.04. Разом ми плануємо залучення німецьких експертів до конференції по 4.0 в червні в Дніпрі.
  5. Наші чисельні партнери – policy-makers по Індустрії 4.0, міжнародні партнери, агенції з розвитку, івент- та дослідницькі агенції, тощо – мають можливості долучатись до заходів, які будуть в Україні. Для інших міжнародних організацій ми також відкриті по окремим активностям, які не фінансуються USAID, але де ми потребуємо підтримки. Мова насамперед про якісний веб-сайт, де має бути задіяна ціла команда веб-розробників, дизайнерів, райтерів та перекладачів.

Отже, проект стартував і ми відкриті для більш конкретних, точкових форматів взаємодії та домовленостей з кожним з наших членів та партнерів АППАУ. Для тих, хто поки знаходиться в режимі спостереження – моніторингу нашого проекту, важливі принаймі 2 речі – а) постійний моніторинг наших новин (краще всього для цього бути учасником групи в Facebook «Індустрія 4.0 в Україні»), б) в кого є виділений маркетинг – синхронізуватись в планах дій по Ганноверу на наступні 3 місяці.

Зрештою, якщо ми сильна спільнота, то цей проект – прекрасний привід продемонструвати всі наші кращі якості взаємодії. Й показати нові приклади та різновиди нашого формату #ДієвеПартнерство. Варто знати та пам’ятати, що один з можливих результатів проекту – створення потужної власної експортної функції в АППАУ на постійно діючій основі. А це дасть нові, реальні можливості експорту всім нашим членам спільноти. Адже очевидно, що надій на радикальні зміни на внутрішньому ринку не так багато.

Пишіть нам –координати відомі.

Юрчак Олександр.

Ген. директор АППАУ

 

Leave a comment

This website uses cookies to improve your web experience.