Інновації – це не тільки про продукти! 

В рамках програми воркшопів “Інновації для промислових МСП” робочі групи проходять заняття на яких розглядаються рішення так званих “бізнес-кейсів”  – проблемних ситуацій, які не мають вирішення роками в кластерних спільнотах. Цей кейс розглядає проблему розуміння інновацій та підходів до створення інновацій серед широкого кола розробників, системних інтеграторів, інжинірингових компаній.

В широкому сенсі інновації стосуються не тільки нових продуктів, але також впровадження нових ідей, покращень в бізнес-процесах, нових моделях та способах ведення бізнесу.  Гарним прикладом в кластерах ІАМ є приклад взаємодії запорізьких компаній в ланцюгу доданої вартості «Тріада-Зварка» – «РОЛЛГРАНД», описаний ще в 2016 році. Вже тоді, «РОЛЛГРАНД» (виробник фурнітури для гаражних воріт) орендував погодинно час робототехнічних систем зварювання в «Тріада-Зварка» – замість того, щоб купувати роботи чи наймати зварювальників. «РОЛЛГРАНД» розвинув широку аутсорсингову мережу по технологічним, виробничим операціям, звузивши фактично свою технологічну спеціалізацію до процесів проектування, а далі – зборки й подальшої логістики – продажу. Результат – гнучкість, якість та висока продуктивність, що мало наслідком кращі продажі на експорт. Цей приклад є відносно інноваційним в Україні, оскільки дуже мало компаній діють подібним чином.

Подібним чином, сьогодні діють 3 харківські компанії ABG-control, Prisma Electric та Smart Industry Group. Жодна з них не може створити сучасне й повністю інтегроване (по вертикалі та горизонталі) рішення для елеваторного комплексу. Але разом вони створили архітектуру «Елеватор 4.0», що базується на технологіях 4.0 й повністю інтегрує області ОТ, ІТ та електропостачання – розподілу.

Натомість, в спільноті АППАУ є також зворотні приклади, коли нові способи ведення бізнесу блокуються через недовіру та консервативність. Наприклад, більшість учасників спільноти АППАУ критикують системи е-закупівель через їхню переважно цінову орієнтацію. Але в 2016-17 рр ніхто чомусь не пішов на пропозиції ІТ-Enterprise ширше використовувати дані з систем Smart Tender та Prozorro. ІТ-Enterprise як розробник цих платформ, готова була надавати повні зрізи даних за попередній період у сфері діяльності конкретної фірми – члена АППАУ. Таким чином, можна було легко зрозуміти чому, хто й коли виграє тендери й, таким чином, формувати власну, просунуту аналітику, яка допомогла б вигравати наступні тендери, або принаймні покращити рівень управлінських рішень, наприклад, чи варто взагалі приймати участь в черговому тендері. В цьому прикладі ми бачимо, як усталені парадигми блокують прийняття інновації, яка стосується нового, колективного способу взаємодії й перетворення, здавалось би, нових проблем в нові можливості.

Чи можете ви продовжити подібний ряд прикладів зі свого досвіду? Що блокує керівників фірм від бачення нових ринкових можливостей, й прийняття інших, більш прогресивних та інноваційних способів ведення бізнесу? Якщо це парадигми мислення, то як їх розблоковувати? Запропонуйте кілька дієвих способів для зміни мислення керівників фірм, учасників кластерів для планів 2021.

Цільова аудиторія: Всі учасники екосистеми Індустрії 4.0

Додаткові джерела інформації:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.